Monday, July 4, 2011

Perkhemahan Bersepadu


hye semua. hari ni aku tak gi skolah sbb pengetua aku yg baik hati kasi cuti. Ok,berkenaan entry aku yg lpas aku akan crite pendapat aku mengenai perkhemahan yang berlangsung kat taman pertanian hari tu.

First day kat taman pertanian aku dah tak suka sebabnye kanvas untuk khemah aku tu kotor dn basah.tp dengan kebijaksanaan yang ade,masalah tu dpt diatasi. Petang tu semua rushing mandi sebab siren dh bunyi. Yg xmandi pun ade.

Malam tu ade lawan sorak. memang ntah ape2 pun ade gk pengakap punye sorak.tp xleh nak salahkan sape2 sbb semua prepare last minute.

esoknye ade larian satu malaysia.sume trlibat. aku dengan farah suraya dh tekad nak lari. Last2 aku dapat tempat ke4 dn suraya dpt tmpt ke 5.bt prtme kalinya dalam skolah menengah ni aku menang lari jarak jauh mcm ni.haha..excited sekejap.

Lepas habis je acara tu,kawad kaki pun berlangsung.panas dalam uniform xyah ckp ah.aku memang mandi peluh la. Malam tu ade malam kebudayaan. Lawak pun ade,mengarut pun ade. semua unit tunjuk bakat masing-masing.

Hari last kat situ kitorang dibawa jungle tracking.memang advanture gila lah. Bila kasut aku yang putih lagi bersih tu serta merta jadi coklat sebab masuk dalam lumpur. cakap je ape yg aku xbuat,semua buat,merangkak dalam lumpur,panjat tali,merangkak bawah kawat duri. semua aku buat sampai badan aku semua sakit-sakit.

Habis je msuk hutan tu,semua serbu toilet mandi.memang dasyat la.bukan setakat luaran je kotor,yang dalaman semua kotor.sabar je la.

Sampai je kat sekolah aku dengan adik aku tumpanng ayah sarah balik.3 hari ni meman penat la.aku rse nak cuti seminggu je. Nanti khamis gi kl plak.bye.
:)

No comments:

Post a Comment

 
Copyright reserved by Farhana Animin. Designed by Amanina.