Sunday, January 15, 2012

Karnival Pengajian Tinggi Negara 2012

Haloo..haloo..lame bebenor tak update blog ni..sawang labah-labah dah merate kat blog aku ni,,
hoho..hari ni nk sotsetsotset skit..

AMARAN : KEPADA PENGHIDAP SAKIT JANTUNG DAN KENCING MANIS,MASIN SILA TINGGALKAN PAGE INI SEKARANG JUGAK




jangan cuak ye semua..
korang pernah dengar tak pasal karnival pengajian tinggi?? slogan dia JOM MASUK U??
Pernah?cik bedah pnah dgr?pak som?
penah jugak..bgus2..
Program ni merupakan outreach tahunan KPT dgn kerjasam KPM sejak 2005 lagi..

Disebabkan tahun ni aku dah menjadi SPM candidate a.k.a form 5 dapatlah merase pergi karnival macam ni sebab nanti nak sambung belajar pulak kan..
Kenalah usha2 drpd skarang U mane yang aku nk masuk..

Tahun ni negeri Pahang jadi negeri pertama untuk karnival ni..jadi,berbangga jugak la kan..
Sampai di Sultan Ahmad Shah International Convention Centre (SASICC) , ramai jugak la pelajar-pelajar dari serata pahang.. ade plajar dari sekolah sains,sekolah harian biasa,daripada teknik temerloh pun ade..
berpeluang la cuci-cuci mata..*kihkihkih..sambil menyelam minum air..betul ke tidak??betul ke tidak??betul ke tidak?? *dushh..satu tumbukan padu singgah ke muka aku..

Lepas tu aku dn nooral pun masuklah ke hall yang memang cantik dan sedap mate memandang..
Menunggu ketibaan Menteri Besar Pahang, YAB Dato' Sri Diraja Haji Adnan bin Haji Yaakob datang..bile beliau dah sampai je satu hall bangun tanda penghormatan kpd beliau..

First time tu aku ade di Majlis yang formal gila-gila macam ni..
Best pun ade jugak..macam tu yekk bile dah jadi orang-orang besar ni..
*pasang impian jadi PM lah..kihkihkih..

Mula-mula ucapan alu-aluan drpada Dato ape ntah..aku tak ingat nama..lpas tu baru lah YAB berucap..best jugak dengar..takdelah ngantuk sangat sebab ade part-part lawaknye..

Sampai 11 lebih beliau berucap,beliau pun merasmikan karnival jom masuk u ni..





.

YAB : ...................saya merasmikan karnival pengajian tinggi negara 2008.............................
TETAMU DAN PELAJAR : *big clap big clap..big clap..music..

tiba-tiba music stop..
ehhh??aku pun pelik..
 YAB : saya tersalah cakap pun tepuk jugak............saya merasmikan karnival pengajian tinggi negara 2012 kali ke-8..

*bigclap..bigclap..bigclap..

haa..bru btul..tp biasela..people make mistake kan..
aku kagum dengan cara beliau berucap sebab memang berkeyakinan tinggi..penuh idea-idea yang menarik..

Jadi untuk korang yang berada di sekitar kuantan,meh datang memeriahkan karnival yang hanya tinggal hari esok je lagi..

Bagi penduduk negeri lain jangan risau..sebab nanti karnival ni akan diadakan di negeri-negeri lain jugak..






ok,bye.. :)



No comments:

Post a Comment

 
Copyright reserved by Farhana Animin. Designed by Amanina.