Wednesday, December 21, 2011

Segmen Kesihatan | #2 Tangan Yang Kepedasan

Halooo..halooo..kita bertemu untuk kali yang kedua dalam segmen kesihatan..hahaha..

Aku pasti anak dara-anak dara yang baru nak meningkat dewasa ni makin rajin turun ke dapur kan??kan??
Haa..dah turun dapur tu buat ape?mestilah macam-macam dipotongnye.Bawang..halia..lada besar..lada kecik..lada sederhana..

Dan bila dah memotong tu tangan mesti ada berasa panas kan? betul ke tidak? betul ke tidak? betul ke tidak? *persis Datin WanAbe
Bagi aku,bila tangan ni dah panas sebab potong lada ke ape ke dah buntu gila sampai tak tahu nak buat macam mane dah.

Nak dijadikan cerita, pada suatu hari yang mendung di PSDC,aku terlampau rajin membantu memotong dan memblender halia,bawang besar dan bawang putih. *nak kate rajin je sebenarnye..huahuahua..Entahlah jadi macam mana tangan aku boleh la pulak panas. Membahang-bahang.

Jadi makcik buat air tu suruh aku lumur bedak tepung pada tangan aku yang panas tu. Ni termasuklah area-area yang panas. Tak lama lepas tu hilang kepanasannye.

Rumusannye adelah...

--> ambik bedak adik korang tu..bedak serbuk tu..johnson baby ke..ape ke..lumur banyak-banyak kat tempat yang panas dan biarkan seketika. Insyaallah tak lama lepas tu hilang..Kalau tak percaya,try lah. Dont worry,be happy..

**********************************************

ni pun dikire segmen kesihatan ek??haha..peduli ape aku..kite layaaannnn...
Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment

 
Copyright reserved by Farhana Animin. Designed by Amanina.